T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / AVCILAR - Toki Salih Şükriye Yoluç İlkokulu

e Güvenlik Okul Eylem Planı

Ock

TOKİ SALİH ŞÜKRİYE YOLUÇ İLKOKULU

e-GÜVENLİK OKULEYLEM PLANI


 

İnsanlar ve teknoloji, günümüz dünyasında çoğu kez ayrılamaz bir ikili. İnternet kullanımı artarken, güvenli kullanımıyla da ilgi artmaktadır. Güvenli bir ortam sağlamak için, risklerin çeşitlerini ve sıklığını ve bunları azaltmak veya daha da güvenli ortamları bulmak için çözümleri aramamız gerekir. Çevrimiçi ortamda karşılaşılan riskler konusunda daha genç kullanıcılar için daha güvenli bir internet yaratmanın yolları ile ilgili önemli miktarda araştırma yapılmıştır.

Çevrimiçi gençlerin karşılaştığı risklerden biri de siber zorbalık veya çevrimiçi mağduriyettir. Yani elektronik iletişim şekillerini kullanan zorbalık veya taciz. Siber zorbalığın bazı örnekleri açıkça tanımlanabilirken bazı durumları açıklanamamaktadır. Siber kelimenin mağdurunu korkutmak için kullandığı dil ve taktiklerin cezai bir suç olduğunun açık işareti olduğu durumlarda olabilir, bazı durumlarda ise yalnızca bir şahsın kötü davranışlarından kaynaklanır. Siber zorbalık, genellikle eylemin tekrarını gerektirir. Siber zorbalığı yaygınlaştırma konusunda, özellikle geleneksel zorbalığa kıyasla açık bir anlaşma eksikliği var ve bu yaygınlığı hakkındaki istatistikleri etkiliyor. İnternetteki siber zorbalığa hitap etmenin bir yolu, okul zorbalığı ve siber zorbalık arasındaki bağlantıyı kullanmaktır. Okul zorbalığına, gençlerin sahip oldukları ve birbirlerine karşı olan ilişkileri ve tutumları geliştirmeye çalışan girişimlere denir. Bu tür girişimleri, çevrimdışı zorbalığa karşı koymak için potansiyel olarak etkili önleme tedbirleri olarak düşünülmekte ve çevrimiçi zorbalığa karşı koymada da yararlı olabilirler.

Gençler ve yetişkinler genellikle çevrimiçi mağduriyet konusunda farklı yorumlara sahiptir. Yetişkinler bazı eylemleri bir şekilde tedavi etme eğilimi gösterirken, gençler aynı örnekleri akranları arasında normal bir etkinlik olarak açıklayabilir, ancak bunlar çevrimdışı bir sorunla başlar. Okullar, okul çapında bir zorbalık önleme programının oluşturulmasını kolaylaştıracak politikalar oluşturur ve bu programlar tipik olarak etkinliklerinin periyodik değerlendirmelerini içerir

Başarılı ve etkili programlar, bireysel öğrencilerden ve sınıflardan, eğitimcileri ve öğrencileri birleştiren zorbalık karşıtı takımlara kadar, okulda her seviyede zorbalık karşıtı stratejileri teşvik etmek için çalışır.

İstenmeyen cinsel buluşmalarla uğraşmak için en yaygın önerilen strateji, gençleri bu tür sağlayıcıları engellemeye teşvik etmek veya onlara yardım etmek veya sorun yaşadıkları çevrimiçi forumdan ayrılmaktır. Çoğu genç, utanç yüzünden çevrimiçi olarak karşılaştıklarında yetişkinleri dahil etmeme eğiliminde oldukları için, ebeveynlerin ve eğitimcilerin, gençlerin zorluklarla karşılaşabileceğini belirtmek için dikkat etmeleri gereken işaretlerden haberdar edilmesi gerekir. Bu nedenle, kurslar ve bilgilendirici görüşmeler genellikle okullarda veya yerel konseyler tarafından organize edilirken, diğer etkin yöntemler filtreleme ve güvenlik duvarı teknolojilerini içerir. Buna ek olarak, internet erişimi sağlayan şirketlerin kullanıcıları için daha güvenli çevrimiçi ortamlar sağlamaları, dolayısıyla çevrimiçi riskleri ele almanın bir başka yolunu teşvik etmeleri önerilir.

Gençlerin daha proaktif olarak çevrimiçi mahremiyetlerini korumaları durumunda, internetin oluşturduğu risklerin birçoğu azaltılabilir. Kişisel bilgilerin çevrimiçi olarak açığa çıkmasına daha az istekli olacak şekilde eğitilmeleri ve gizliliklerini nasıl yöneteceklerini bilmeleri gerekir. Bu tür eğitim, özellikle genç yaştan itibaren okullarda önemlidir. Ebeveynler ve çocukları arasındaki nesil boşluğu nedeniyle, birbirlerine güven duymalarını engelleyebilecek ve dolayısıyla çevrimiçi riskin etkili bir şekilde kontrol altına alınmasına neden olabilecek bir yanlış anlama olasılığı bulunmaktadır. Bu nedenle, gençlerle yetişkinler arasındaki iletişim teşvik edilmelidir; siber güvenlikle ilgili diyaloga girmek, boşluğu hafifletmeye ve güvenlik tedbirlerini geliştirmeye yardımcı olabilir. Bu tür diyaloglar aynı zamanda gençleri ebeveynlerini çevrimiçi olan kaynaklar ve web siteleri konusunda eğitmeye teşvik edebilir,

Yarın dünyanın liderleri arasında internet güvenlik tedbirlerini tartışmak çok önemlidir. Web´in sağladığı yararlar modern kültürümüzün bir parçasıdır ve birçok teknolojik ilerlememizin gençlerin kendilerinin güvenliği konusunda geri tepmesine izin vermemeliyiz.